poniedziałek, 15 grudnia 2014

Pasje Uczniów #11. Artur Janiak

Dziś zapraszamy na rozmowę Norberta Koniecznego z Arturem Janiakiem o jego nietypowej pasji. O jakiej? Dowiedzie się czytając wywiad.




Kiedy odkryłeś, że gotowanie to coś dla Ciebie? 

AJ: Gotowanie pasjonuje mnie od dwóch lub trzech lat. 

Dlaczego to robisz? 

AJ: Czerpię z tego radość np. gdy poprzez moje gotowanie mogę sprawić, że inni się uśmiechają i smakuje im to co udało mi się przygotować. 

Dzięki telewizji można oglądać różne programy kulinarne takie jak Kuchenne Rewolucje. Ty oglądasz jakieś? 

AJ: Tak. Z przyjemnością oglądam Masterchefa oraz Hell's Kitchen - Piekielna Kuchnia.

Chciałbyś w takim programie wystąpić? 

AJ: Tak. Tylko muszę ukończyć 18 lat. 

W polskich domach popularne są książki kulinarne. Zaglądasz do nich?

AJ: Tak. Często zaglądam i czytam. 

Dla kogo najchętniej gotujesz?

AJ: Dla rodziny.

A masz jakieś dania, które najlepiej Ci wychodzą? 

AJ: Kopytka z boczkiem smażonym, cebulką i kapustą kiszoną, naleśniki z warzywami , potrawka.

Co najbardziej lubisz przyrządzać? 

AJ: Królika z kluskami na parze i buraczkami.

Ciasta też umiesz piec? 

AJ: Oczywiście! Najlepiej wychodzą mi torty. Lubię też piec makowce.



Jeśli jesteśmy przy tym co wychodzi Ci najlepiej to interesuje mnie czy jest coś co Ci nie wyszło?

AJ: Każdy ma jakieś porażki. Nie wyszło mi mięso, które spaliłem przez nieuwagę. 

No cóż każdemu może się zdarzyć. Jak często możemy spotkać Cię w kuchni? 

AJ: Codziennie. 

Tak myślałem. A jak na to rodzina reaguje?

AJ: Rodzeństwo zazdrości. Sami chcieliby gotować jak ja. Mama jest dumna i cieszy się, że pomagam jej w kuchni.

Jestem ciekawy czy Artur Janiak wyraża swoją opinię głośno, gdy coś mu nie smakuje?

AJ: Obowiązkowo. Często zdarza się, że mówię ,,moje dania są lepsze'' . 

Wystawiałeś swoje dania na pokaz? Brałeś udział w jakimś konkursie? 

AJ:Niestety nie, ale bardzo bym chciał. 

Jakieś plany na przyszłość związane z gotowaniem? 

AJ: Po gimnazjum wybieram się do technikum gastronomicznego, a później chciałbym wyjechać do Anglii, bądź Niemiec, aby pracować tam jako kucharz. 

Co myślisz o przysłowiu ,,przez żołądek do serca'' ? 

AJ: Uważam, że życie jest nieprzewidywalne. Chciałbym w myśl takiej zasady zdobyć piękną dziewczynę. 

Czego mogę Ci życzyć? 

AJ: Abym otworzył restauracje w Polsce lub w Niemczech, bądź Anglii i powodzenia w karierze kucharza.

Właśnie tego Ci życzę. Dziękuję za rozmowę. 

Dziękuję.

Rozmawiał: Norbert Konieczny.
Zdjęcia: Archiwum prywatne. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz