poniedziałek, 3 listopada 2014

Pasje uczniów #5. Norbert Konieczny

Dziennikarstwo to jego życie. Od lat pasjonuje się wywiadami. Rozmowa z Norbertem Koniecznym przybliży Wam jego zamiłowanie.



JD: Jak zaczęła się Twoja przygoda z dziennikarstwem?

NK: Zacząłem uczestniczyć w czatach internetowych, na których można było zadawać pytania gwiazdom. Taką możliwość dał program ,,Dzień Dobry TVN'' . Miałem przyjemność porozmawiać z Mariettą Żukowską, Kacprem Kuszewskim czy też Agnieszką Dygant.

JD: Co było dalej?

NK: W grudniu 2013 roku założyłem swojego drugiego bloga internetowego ,,Świat oczami zwykłego chłopaka'' . Z początkiem roku 2014 pojawiła się u mnie seria ,,15 pytań do: '' w której przeprowadzałem wywiady z różnymi osobami np. z Gabrielem Fleszarem, Serafinem Andrzejakiem czy też Charlesem Daigneault znanym z programu MasterChef. Seria skończyła się po piętnastu wywiadach, ale powstała nowa seria pod nazwą ,,Świat oczami..'', która trwa do dnia dzisiejszego.



JD: Dlaczego inspiruje Cie dziennikarstwo?

NK: Lubię poznawać nowych ludzi i dowiadywać się o nich dużo ciekawych rzeczy.

JD: Jak znalazłeś się w Telewizji Leszno?

NK: Chciałem spróbować czegoś nowego. Telewizja Leszno dała mi możliwość odbycia stażu w wakacje. ,,Przepytywanki Norberta'' to program, w którym można mnie zobaczyć. Dzięki temu doświadczeniu poznałem wielu ciekawych ludzi, dużo się nauczyłem i wiem, że to jest to co chciałbym robić w życiu.



JD: Na czym polegał Twój staż w leszczyńskiej telewizji?

NK: Przede wszystkim na przygotowywaniu różnego rodzaju materiałów i zasiadaniu przed kamerą.

JD: Jak czujesz się przed kamerą?

NK: Na początku miałem duży stres. Jąkałem się. Było to widać w pierwszym wywiadzie, który udzielałem dla Telewizji Leszno. Z każdym wywiadem stres jest mniejszy.



JD: Pytania do wywiadów przygotowujesz wcześniej i zapisujesz czy wymyślasz pytania w trakcie wywiadu?

NK: Zazwyczaj przygotowuje się, szukam informacji na temat danej osoby, wymyślam pytania i je zapisuję, ale zdarzają się sytuacje, gdy spotykam kogoś sławnego na przykład na mieście. Wtedy muszę liczyć na swoją kreatywność.


JD: Dziennikarstwem nie zajmujesz się od dziś, więc może wiesz jakie cechy powinien posiadać dobry dziennikarz?

NK: Co prawda nie powinienem się jeszcze wypowiadać, bo sam nie jestem dziennikarzem, ale moim zdaniem taka osoba powinna być otwarta. Musi umieć podejść do osoby, której nie zna osobiście i porozmawiać. Kreatywność w tym zawodzie też jest ważna. Przyda się też polot do pisania.



JD: W jaki sposób realizujesz się w tym kierunku?

NK: Pełnię rolę redaktora naczelnego tej strony. Poza tym jestem w grupie twórczej o profilu dziennikarskim. Przeprowadzamy tam sondaże, piszemy teksty do gazety oraz robimy wywiady. Jeśli będzie taka możliwość chciałbym odbyć staż w radiu i gazecie.

JD: Czy wiążesz z tym przyszłość?

NK: Tak. Jak najbardziej chciałbym nadal realizować się w tym kierunku. Praca w mediach to moje marzenie.

JD: Co myślą o Twojej pasji rodzice?

NK: Chcieliby, żeby moje hobby nadal się rozwijało i żebym nie zaprzepaścił swoich marzeń, planów i umiejętności.


JD: A który z Twoich najbliższych wywiadów może zaciekawić uczniów naszego gimnazjum?

NK: Na pewno niektóre osoby z naszej szkoły wiedzą kto to JDabrowsky i to własnie z nim będzie niedługo wywiad. Możliwe, że będzie można zdobyć autograf.

JD: Czego mogę Ci życzyć?

NK: Spełnienia marzeń, wytrwałości w dążeniu do celów i własnego programu w większej telewizji.

JD W takim razie tego Ci życzę. Dziękuję za wywiad.

NK: Dziękuję bardzo.

Rozmawiała: Justyna Dudkowiak.
Zdjęcia: Archiwum prywatne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz